Du er her:
Målet med kvalitetsvurdering er utvikling. Vi bruker det vi vet om læringsmiljø og læringsresultater til å vurdere hvordan opplæringen for elever og lærlinger kan bli bedre.
Ulike tall og data kan gi nyttig informasjon dersom de analyseres og brukes riktig.
Lærere, skoleledere og skoleeiere må jevnlig vurdere om opplæringen er i tråd med læreplanverket og jobbe systematisk med utvikling av kvaliteten.
Tips, råd og ideer til bruk i barnehage- eller skolebasert kompetanseutvikling og kollektiv profesjonsutvikling.
Ståstedsanalysen for skole er et frivillig refleksjons- og prosessverktøy og et hjelpemiddel i skolebasert vurdering. Den finnes i to versjoner, en for grunnskoler og en for videregående skoler.
Denne rettleiaren skal hjelpe elevar og lærarar til å samarbeide om å vurdere og gjere undervisninga betre.
Datoer du må huske for at skolen skal få et godt grunnlag for å arbeide med kvalitetsutvikling.
Mal for rapport og kjenneteikn på gode tilstandsrapportar.
Datoer, viktige meldinger og innlogging for elever og lærere.
Elevundersøkelsen er en årlig undersøkelse der elever får si sin mening om læring og trivsel i skolen. Svarene brukes av skolen, kommunen og staten for å gjøre skolen bedre.
Ekstern barnehage- og skolevurdering er et verktøy for kvalitetsvurdering av barnehagen eller skolen, og kan brukes som støtte til skolebasert vurdering og «lokal analyse» i kompetansemodellen.