Planleggingsverktøy for opplæring avvikles 1. juli 2026.
Det er ikke lenger mulig å opprette nye brukere.

Periode 2: Growing up

Sist redigert 05.12.24

Gruppe:

8ABCDE

Periode:

14.10.24–29.11.24

Trinn:

8. trinn

Hvorfor skal vi lære dette?

Kommentar

Growing up means becoming more and more independent. With this freedom comes a lot of joy, but also challenges and responsibilities. In this topic you will explore the joys and the struggles of being a teenager.

Se læreplan:

Hva skal vi lære?

Kjerneelementer

Tverrfaglige tema

Grunnleggende ferdigheter

Kompetansemål

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • bruke varierte strategier i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
  • bruke ulike digitale ressurser og andre hjelpemidler i språklæring, tekstskaping og samhandling
  • uttrykke seg med flyt og sammenheng med et variert ordforråd og idiomatiske uttrykk tilpasset formål, mottaker og situasjon
  • stille spørsmål og følge opp innspill i samtaler om ulike emner tilpasset ulike formål, mottakere og situasjoner
  • bruke kunnskap om ordklasser og setningsstruktur i arbeid med egne muntlige og skriftlige tekster
  • følge regler for rettskriving, ordbøying, setningsstruktur og tekststruktur
  • lese, tolke og reflektere over engelskspråklig skjønnlitteratur, inkludert ungdomslitteratur
  • bearbeide egne tekster ut fra tilbakemeldinger og kunnskap om språk

Kommentar

Se modulplan

Se overordnet del:

Hvordan skal vi lære dette?

Underveisvurderinger

Å trene på lesing og skriving i forbindelse med fagdagen i engelsk. Gjennomføre en fagdag. 

Se læreplan:

Læringsaktiviteter og ressurser