Læreplan i rettslære - programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering (RTL1-03)

Utgått


Denne læreplanen er utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Rettslære 1

Metodelære

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • gjere greie for hovudprinsippa i juridisk metode
  • gjere greie for og skilje rettsreglar frå andre reglar i samfunnet
  • identifisere rettsspørsmål og bruke prinsippa i juridisk metode til å løyse dei
  • reflektere over dei etiske og historiske sidene ved rettsreglar
  • lage digitale presentasjonar av rettslege emne
  • innhente, vurdere og bruke rettskjelder på ein relevant måte som kan etterprøvast

Familierett

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • bruke rettsreglar i samband med inngåing og oppløysing av ekteskap, registrert partnarskap og sambuarskap
  • bruke hovudreglane om råderett, underhaldsplikt og ansvar for gjeld i ekteskap, registrert partnarskap og sambuarskap
  • bruke hovudreglane om fordeling av verdiar og ting i buet i samband med oppløysing av ekteskap, registrert partnarskap og sambuarskap
  • bruke reglane i verjemålslova og barnelova om rettar og plikter for barn og foreldre og gjere greie for dei viktigaste føresegnene i barnekonvensjonen

Arverett

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • bruke hovudreglane om arv etter lova og etter testament og gjere greie for samisk rettsoppfatning i familie- og arverettslege spørsmål på dette området
  • bruke hovudreglane for uskifte
  • gjere greie for og drøfte den arverettslege stillinga til sambuarar
  • gjere greie for skilnaden mellom privat og offentleg skifte

Arbeidsrett og likestilling

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • gjere greie for dei viktigaste rettane og pliktene som arbeidstakaren og arbeidsgjevaren har
  • løyse konfliktar i samband med tilsetjing, oppseiing og avskil
  • bruke sentrale reglar i likestillingslova og diskrimineringslova og analysere deira innverknad på samfunnet

Strafferett

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • drøfte årsaker til og konsekvensar av kriminalitet
  • gjere greie for reaksjonssystemet og grunnleggjande reglar om lovheimel som følgjer av norsk rett og Den europeiske menneskerettskonvensjonen (EMK)
  • bruke reglane om allmenne vilkår for straff, medrekna reglane om forsøk og medverknad
  • bruke reglane om tjuveri, underslag og nasking
  • bruke reglane om lekamskrenking og drap
  • drøfte regelen om miljøkriminalitet i § 152b i straffelova
  • bruke reglane om promillekøyring og dei generelle straffeføresegnene i vegtrafikklova

Rettargangsordninga

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • gjere greie for domstolsordninga, den uavhengige stillinga til domstolane og rolla til Konfliktrådet
  • gjere greie for gangen i ei sivil sak og ei straffesak
  • gjere greie for reglane om rettferdig rettargang som følgjer av Den europeiske menneskerettskonvensjonen (EMK)
  • gjere greie for dei viktigaste nasjonale og internasjonale domstolane

Side 7 Av 9

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!